Ga rechtop zitten in een comfortabele stoel of ga op je rug liggen op een matras.

Leg je linkerhand op je buik zodat je gemakkelijk ieder gevoel in je lijf kan voelen, ook en vooral als dat spanning is, benauwdheid of verdriet.

Adem nu zachtjes in met de nieuwsgierigheid van een onbevangen kind in de gevoelige of gespannen plek die de meeste aandacht vraagt, waardoor dit gevoel eerst zal versterken.

Probeer hier vooral niet van te schrikken. Het is slechts een golf, die, als je erin blijft ademen, daarna weer langzaam weg ebt.

Zo leer je meer vertrouwd te raken met je gevoelens en emoties, ze uit te nodigen en te omarmen, en ze zelfs te zien als een bron van inspiratie, ook voor je creativiteit.

Schrijf je belangrijkste ervaringen, gevoelens en/of gedachten eventueel op.

Doe deze oefening elke dag 10 tot 20 minuten. Je kunt na een aantal keren deze oefening combineren met een lange wandeling door de natuur.

Ontmoetingen

Maart 2020
zo ma di wo do vr za
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Deze site

Deel deze pagina

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Copyright © 2020UTC56 Praktijk Petra - Sensi-therapie en healing. Alle rechten voorbehouden.
Joomla! is vrije software uitgegeven onder de GNU/GPL Licentie.

Deze website gebruikt cookies tbv authenticatie, navigatie, en andere functies. Klik op Akkoord om cookies toe te staan en de volledige functionaliteit van deze website te gebruiken, of verbied cookies door op Afwijzen te klikken.